Hra na personalistu a uchazeče

19.01.2016 13:40

Na trhu práce neustále probíhá zajímavá hra. Hrají ji dva týmy.

První tým si nazvěme třeba SK Personalisté. Do tohoto týmu patří všichni personalisté, náboráři, recruiteři, headhunteři a personální konzultanti, kteří pracují buď přímo ve firmách, nebo v personálních agenturách. Jejich cílem je obsadit volné pozice ve firmách, a to co nejlepšími kandidáty. Základní předpoklad zní, že aby bylo možné posoudit, zda je kandidát opravdu vhodný, musíme se toho o něm co nejvíce dozvědět.

Způsob výběru zaměstnanců do firem (především do velkých korporací) se za posledních 20 let výrazně změnil. Už dávno nestačí pouhý pohovor. Tým SK Personalisté je přesvědčen, že je třeba kandidáty prosvítit laserovým paprskem, prozkoumat je až do morku kostí a zjistit tak jejich silné stránky, odhalit jejich slabiny a potenciální rizika, objevit jejich skrytý potenciál, zmapovat jejich osobnost, vynést na světlo jejich nejskrytější motivy, hodnoty a bůhvíco ještě. Je to pěkná hra. Dává totiž hráčům opojný pocit důležitosti a moci nad osudy druhých. Říká se tomu "práce s lidskými zdroji".

K takto velkému úkolu je třeba velkých nástrojů. Různé testy a dotazníky se při výběru lidí používaly už dávno, dát uchazeči do ruky tužku a papír už je ale dneska out. A tak vznikají a používají se čím dál sofistikovanější psychodiagnostické systémy. Uchazeč na počítači on-line během půl hodiny odkliká odpovědi na pár desítek otázek, a následně systém personalistovi vygeneruje Všeodhalující Zprávu. Možná byste se divili, co všechno se o vás personalista z takové Zprávy dozví. Taková zpráva podrobně popíše vaši osobnost a její jednotlivé rysy, uvede, pro jaké pozice se hodíte a pro jaké nikoliv, jak budete v budoucnu reagovat při zvýšené zátěži a stresu, zda máte nebo nemáte předpoklady pro vedení lidí, zda jste nebo nejste ochotní se dále rozvíjet, jaký je váš potenciál, jací budete za 10 let ... Zpráva je přehledná, barevná, doplněná pěknými grafy a škálami. Systém také okamžitě porovná více kandidátů a seřadí je podle vhodnosti pro určitou pozici.

Zní vám to téměř jako utopie? Však také je. Říkáte, že lidská osobnost je příliš komplexní a komplikovaná, než aby jí bylo možné postihnout jedním dotazníkem? Říkáte, že se lidé mění a vyvíjejí? Že je ve hře mnoho dalších proměnných, které takový systém nebere v úvahu? Máte pravdu. Ale SK Personalisté svému systému věří.

Často ale ani taková Zpráva nestačí. Co když uchazeč nevyplnil dotazník zcela upřímně a podle pravdy? Co když se přetvařoval a stylizoval? Je třeba ho vidět naživo, v akci. A tak šup s ním na Assessment Centrum! Ideálně celodenní nebo dokonce vícedenní akce, plná náročných úkolů, které uchazeč plní buď sám, nebo společně s ostatními uchazeči. Přitom ho neustále pozoruje a hodnotí početný tým personalistů a každé jeho slovo a gesto pečlivě analyzuje a interpretuje. To, jak se chováte v Assessment Centru, totiž jasně predikuje, jak se budete chovat v reálných pracovních situacích.

Zdá se vám to dost nejisté? Říkáte, že situace a úkoly v Assessment Centru jsou umělé? Že lidé a prostředí jsou tam pro vás nové a neznámé? Že vaše motivace v tuto chvíli je úplně jiná, než bude později v reálné práci? Že se možná sami hodnotitelé často neshodnou, co ten nebo onen projev chování vlastně znamená? Máte pravdu. Ale SK Personalisté svým metodám věří.

Nakonec možná dojde i na ten pohovor - nemůže to ale být jen tak obyčejný pohovor. Musí být "behaviorální" nebo "competence oriented". Jen tak odhalíme o uchazeči opravdu všechno!

Na tak náročnou a odbornou činnost musí být členové týmu SK Personalisté náležitě připraveni. A tak se účastní mnoha kurzů a výcviků, absolvují certifikační tréninky, kazuistické workshopy ... Celé to stojí mnoho času a peněz. Pak je ještě třeba zaplatit licence na využívání psychodiagnostických nástrojů, kredity za on-line vyhodnocení dotazníků, poradenské firmy, které připraví Assessment Centrum "na míru", externí konzultanty atd. atd. Že je to opravdu drahé? Nevadí, velké firmy na to mají. Promítnou to totiž do ceny svým koncovým zákazníkům. A poradenské společnosti mají dobrý byznys.

Teď se podívejme na druhý tým. Říkejme jim třeba RC Uchazeči. Do tohoto týmu patří všichni lidé, kteří se ucházejí o práci, zejména u velkých firem. Jejich cílem je získat práci. Aby to mohli dokázat, musejí však překonat dobře vycvičený a vyzbrojený tým SK Peronalistů. Proklouznout jejich sofistikovanou sítí.

Uchazeči vesměs tahají za kratší konec provazu. Nevědí totiž dopředu, jaká očekávání musí splnit, aby v této hře bodovali. Jaké vlastnosti a předpoklady personalisté právě u této pozice považují za zásadní a důležité? A jak je budou posuzovat? Co vlastně chtějí vidět a slyšet? Když budu v Assessment centru v týmové diskusi aktivně prosazovat svoje názory, usoudí, že jsem přirozený lídr, nebo že jsem příliš dominantní a nejsem tudíž dobrý týmový hráč?

Uchazeči vědí, že nejsou dokonalí. Že mají své slabé stránky a nedostatky. Jak to udělat, aby je personalisté neodhalii? Je třeba zjistit, jak na to. A tak se to na internetu hemží poradenskými stránkami a diskusními fóry, kde se dozvíte, jak správně napsat životopis a motivační dopis, jak se chovat u výběrového řízení a čeho se zásadně vyvarovat, jaké otázky a úkoly máte očekávat a jak se na ně připravit. Jak se prezentovat a jak sám sebe co nejlépe prodat. Co o sobě prozradit a co zamlčet. Na trhu je spousta knížek a příruček s názvy jako "Jak získat práci" nebo "Jak uspět při pohovoru". Kromě toho si můžete najmout poradce nebo kouče, se kterým si můžete vhodné chování přímo nacvičovat na modelových situacích. 

Opět je to velký byznys. Uchazeči do něj sice nemohou investovat tolik prostředků, zato je jich ale hodně, a řada z nich se na trhu práce ocitá i opakovaně.

Uchazečům často není vůbec příjemné, že se před personalisty musejí téměř "svléknout do naha", že někde po firmách kolují jejich osobnostní profily s údaji mnohem citlivějšími, než je jejich rodné číslo. Že často vůbec nevědí, jaké závěry si o nich personalisté udělali, že je s výsledky testů nebo Assessmentu nikdo neseznámí. Ale pokud chtějí pracovat ve vysněné Velké Korporaci, často se domnívají, že jim nezbývá nic jiného, než to skousnout.

Tak tu hru společně hrajeme. Personalisté se snaží "dostat" uchazeče, a uchazeči se snaží "dostat" personalisty. Na obou stranách je mnoho iracionálních předpokladů, mnoho taktizování, mnoho přetvařování.

 

Komu v té hře fandíte?

A líbí se vám její pravidla?

Je možné v té hře nehrát?

Napište svůj komentář do diskuse!

 

Diskusní téma: Hra na personalistu a uchazeče

Datum: 04.11.2018

Vložil: rouseNaf

Titulek: Rolands petersons cpmtreding

Norman Logistics Sp.zo.o. Rolands petersons cpmtreding has released new forecasts on Poland becoming the logistics centre of Europe. Newest OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) data are indicating the increase of living standards in Poland, positive tendencies in economy and rapid development of the labour market. Rolands petersons cpmtreding
Experts at OECD has appreciated a change in the Polish labour market - a fall of the unemployment level to the lowest ever, reaching the lowest point in the last twenty years; labour demand is growing; and everything indicates a significant growth of average wages in the near future.Rolands petersons cpmtreding Unemployment levels in Poland in 2017 were low - 4,9% and all the forecast are indicating the continuous fall reaching 4,2% in 2018 and 3,8% in 2019. GDP will go on increasing, but a little bit more slowly. Forecasts for 2018 are 4,2%, but in 2019 - 3,7%. It should be mentioned that in 2017 GDP was 4,6%[1].
Poland should think more about the agricultural production export area. Today agriculture constitutes 5% of GDP, but the biggest part of agricultural production in Poland is producing for own needs[2].Rolands petersons cpmtreding Export products for the most part are milk products, meat and potatoes. By developing its infrastructure, Poland would be able to succeed exports. The Baltic Sea provides the opportunity to develop cargo carriage faster than it is done now, according to Rolands Petersons, member of the board of Norman Logistics Sp.zo.o. who offers his thoughts on Poland economy.
To keep this positive tendency, Poland has to find opportunities to invest in proficiency enhancement, development of infrastructure and innovations. Rolands petersons cpmtreding There should be a strategy allowing continuation and even growth of infrastructural investments.
Author: Rolands Petersons, member of the board of Norman Logistics Sp.zo.o.

Datum: 01.11.2018

Vložil: Antikollektorseamp

Titulek: Закроем все долги

Здравствуйте!

Если у вас есть проблемные долги, мы можем через суд списать долг полностью.

Если у вас нет долгов, то извините за беспокойство!

Мы предлагаем официальную процедуру банкротства физического лица. Опытные юристы и арбитражный управляющий подготовят все необходимые документы и подадут в арбитражный суд. Заключение договора, все официально!

Подробности по WhatsApp +79932162571

Банкротство физических лиц предусматривает освобождение должника от финансовых обязательств в результате признания его неплатежеспособным! После банкротства вас не будут беспокоить коллекторы и судебные приставы. У вас не будет долгов и исполнительных производств.

Datum: 01.11.2018

Vložil: rouseNaf

Titulek: Expert: The volume of railway cargo can return to the level that existed before the Russian embargo

Rolands Petersons, member of the board of CPM Trading SIA,
Railway transport is one of the most promising modes of inland transport, and, at the moment, it is said to be the crucial element in the economy of Latvia. Considering the entire volume of inland transport, the share of railway freight is about 52%, whereas the volume of the passenger transportation is 6% and in Riga suburban area the number is increasing up to 30%. However, the data summarized by the Ministry of Communications still shows that in Latvia the volume of freight rail transportation by comparison with 2016 has decreased by 8.4% and amounted to 43.792 million tons.

Traffic congestion can lead to a loss of 200 billion euros
The mobility of goods is an essential component of the EU internal market; this greatly contributes to the competitiveness of the industry and services in Europe. The types of lengthy transportation as railway can reduce their costs, which arise in connection with the traffic congestion on the roads. The increase of approximately 50% is projected by the year 2050, reaching a volume of almost 200 billion euros per year.

In the future, it is possible to increase the volume of rail transportation. Rolands petersons defacto
The amount of international rail transportation in 2017 was 42.138 million tons, which showed a decline of 9.1% compared to 2016. However, domestic traffic has increased by 11.5% to 1.653 million tonnes. The volume of transit cargo from the total amount of international rail freight transport amounted to 38.719 million tons, which showed a drop of 6.5% compared to the previous year, the volume of imported goods was 3.067 million tons, or 22.4% less, and the volume of export cargo was 351 800 tons, which was a drop of 2.8 times. In 2016, in Latvia, by rail, 47.821 million tons were transported. Taking into consideration the decline in the international transport sector in 2017, the question is, by which means can we achieve the volume increase? By implementation of the well-considered long-term solutions, it is possible to get back to the level that used to be before the embargo against Russia was introduced in 2013.

Increase of the average commercial speed of freight trains.
One of the key priorities nowadays is the development of the railway infrastructure, and in this case, it is expected, the railway infrastructure can be financed by the European Union.Rolands petersons defacto It is essential to find a solution how to increase the average commercial speed of freight trains since the speed is only about 18 km/h on the majority international routes in Europe. One of the solutions can be the improvement of cooperation between existing infrastructure organizations in Europe. The actual train system needs to be adapted to the needs of the railway freight transport sector, especially in the EU freight rail corridors. This would contribute to the competitiveness of rail transport with other modes of transport, especially with the road transport sector, which infrastructure is easily accessible in all Member States.

Well-thought-out charge for the use of infrastructure. Rolands petersons defacto
Freight trains pay for each kilometer of the railway infrastructure, which again adversely affects the competitiveness of the railway in comparison with road transport, where such charge is not always introduced. Setting the price that users are required to pay for getting into the infrastructure, it would be necessary to take into account the impact on the environment and pollution, congestion, accidents and other aspects. Rolands petersons defacto
The state should provide a proper support for organizations managing infrastructure, and rail transport enterprises should strive to improve the competitiveness of rail freight services, especially in regards to reliability, filling, elasticity, customer orientation, and the duration and cost of transportation, as these are the main aspects which are considered by an average consignor in selecting any of the available modes of transport.

Elimination imperfections in the liberalization of the freight transport process
In cooperation with both, the public and private sectors, at the international level, imperfections related to the liberalization of freight rail transport, communication lines procedures, administrative and technical restrictions, monitoring and anticipating performance in the rail freight industry, and fair competition between different modes of transportation. Therefore, it is necessary to find out the ways to make a better use of available EU funding and target it to the rail transport industry in order to achieve improvements in such areas as a coherent approach to policy objectives and funding (while focusing on corridors for freight railways transportation), for the selection, planning and management of projects, as well as for the maintenance of railroad networks.

Not only update, but also regularly support
It is essential to take to the new level not only the quality of the services provided to carriers and shippers of rail freight but, in general, to improve the competitiveness of rail freight transport; infrastructure managing organizations should not only update and modernize the railway network but also to regularly support it.Rolands petersons defacto This is especially important for the corridors of rail freight. If the tracks are not properly maintained, the speed limits will have to be applied and the railway lines will gradually be obstructed.

Datum: 01.11.2018

Vložil: rouseNaf

Titulek: A successful start is taken after reconstruction

The airport in Liepaja did a great job - in 2015 after its
reconstruction was completed. At the airport a significant
drainage effort was undertaken, a new cover for the take-off
track was laid, the take-off strip was reinforced, the cover
of the shunting route was improved and expanded, parking places
for the aircraft were renovated as well. After Liepaja Airport
was certified for commercial flights for the summer season in
2016, the Latvian national airline "AirBaltic" launched regular
flights between Riga and Liepaja. During the first half of that
year, more than 4,780 passengers were transported along this
route. The five most popular

Datum: 30.10.2018

Vložil: Henrysnica

Titulek: Отопление в частном доме

Монтаж систем отопления в коттедже

Datum: 30.10.2018

Vložil: JesseOrite

Titulek: Заработок в интернете без сложений

Как заработать деньги в интернете без вложений - [url=]liftmoney.cf[/url] и другие реальные способы заработка - читайте здесь!

Datum: 28.10.2018

Vložil: AshleyOrami

Titulek: Немного о Челябинске


Челя?бинск седьмой по количеству жителей, четырнадцатый по занимаемой площади город Российской Федерации, административный центр Челябинской области, городской округ с внутригородским делением[7]. Население — 1 198 858[5] человек (2017) . Челябинск расположен на геологической границе Урала и Сибири, на восточном склоне Уральских гор, по обоим берегам реки Миасса (бассейн Тобола)[4] .




[b]Озеро Смолино[/b]

В черте города Челябинска расплескала матушка-природа лазоревые воды озера Смолино, возраст которого уходит глубоко в века, а точнее колеблется в районе 3 миллионов лет. Доказательством служит найденное на берегах грузило доисторического рыбака, датированное аж 4 тысячелетием до н. э.

Datum: 28.10.2018

Vložil: Morrisbut

Titulek: Health. Заработок. Work home

Гражданство Израиля женщинам из СНГ. Брак реальный или Деловой брак. Обращаться на почту znakfortune@gmail.com

Datum: 25.10.2018

Vložil: Tarasnib

Titulek: Абай Камалов победителm премии президента

ТОО “Камал-Ойл” компания была создана в 2009 г. Абай Камаловым,
и оказывала транспортные услуги, занимаясь перевозкой опасных и
негабаритных грузов, поставкой сжиженного газа, Абай Камалов
предоставляет услуги по 3D моделированию, расчетами давления
трубопроводов и металлических конструкций, инспектированием и
экспедированием оборудования по всему миру для поставок в
Казахстан. Абай Камалов.

Datum: 25.10.2018

Vložil: Tarasnib

Titulek: Абай Камалов победителm премии президента

ТОО “Камал-Ойл” компания была создана в 2009 г. Абай Камаловым,
и оказывала транспортные услуги, занимаясь перевозкой опасных и
негабаритных грузов, поставкой сжиженного газа, Абай Камалов
предоставляет услуги по 3D моделированию, расчетами давления
трубопроводов и металлических конструкций, инспектированием и
экспедированием оборудования по всему миру для поставок в
Казахстан. Абай Камалов.

<< 973 | 974 | 975 | 976 | 977 >>

Přidat nový příspěvek